Wojciech Hardy

Office hours at the Faculty of Economic Sciences, room B201
Mondays, 13:45-14:45.
Wednesdays, 12:00-13:00.
Please send an e-mail first (!)

Zagadnienia i zaliczenie

Kurs zaliczyć można w jeden z następujących sposobów:
1) prezentacja (ok. 15 minut) związana z tematyką zajęć.
Prezentacja może poszerzać poruszane wątki w danym lub poprzednim tygodniu. Zakres tematyczny podobny jak w przypadku eseju (patrz niżej). 
 

2) esej (ok. 5 stron) związany z tematyką zajęć, uwzględniający wątki i wiedzę omówioną w trakcie kursu.

Temat prezentacji i eseju może pogłębiać wątki z zajęć, prezentować ciekawe przykłady (case study), lub kontrprzykłady wobec ogólnych trendów i zachodzących zjawisk. Może skupiać się na niszowych rynkach, firmach, grupach odbiorców/czyń, innych regionach, towarzyszących nierównościach, konsekwencjach dla różnych stron rynku – z perspektywy socjologicznej, marketingowej, kulturalnej, prawnej, itp. itd. 
 
Temat eseju i prezentacji powinien zostać wcześniej uzgodniony z prowadzącym zajęcia (w terminie do końca marca). Ze względu na liczebność grupy, o możliwości prezentacji na zajęciach decyduje kolejność zgłoszeń.
 
Dodatkowo warunkiem koniecznym zaliczenia jest obecność na większości z spotkań w trakcie semestru.

Zagadnienia i tematyka
Ze względu na charakter kursu, kolejność omawianych zagadnień może ulegać zmianie – w ramach dyskusji niektóre wątki mogą pojawić się wcześniej i zostać pogłębione na innym etapie, co wynika z ich wzajemnych powiązań. Inne zaś mogą ulec przesunięciu. Nie mniej jednak kurs zakłada poruszenie przy najmniej następujących bloków tematycznych:

-> Cyfryzacja i jej efekty (w tym wpływ na koszty, bariery wejścia, liczbę tytułów, jakość, etc.)
-> Platformy, pośrednicy, serwisy, algorytmy (w tym układ sił, struktura rynku, multihoming, konkurencja, i konsekwencje powyższych).
-> Attention economics (w tym monetyzacja uwagi, uwaga a decyzje konsumenckie, uwaga a decyzje producenckie, wpływ na trendy).
-> Franczyzy, marki, adaptacje, firmy, źródła przychodu (w tym “nobody knows anything”, dobra doświadczalne, ryzyko, zmiany na rynkach, poszerzanie marek)
-> Wymiar międzynarodowy (w tym rynek wschodni i zachodni, globalizacja, glokalizacja, trendy, różnorodność)
-> Rynek pracy w sektorach kreatywnych (w tym jakość i stabilność pracy, wynagrodzenie, alternatywy, motywacje).
-> Inne (generatywna sztuczna inteligencja, supergwiazdy i długie ogony, dobra kolekcjonerskie, i inne).