Menu
Menu
Office hours at the Faculty of Economic Sciences, room B201
Mondays, 13:45-14:45.
Wednesdays, 12:00-13:00.
Please send an e-mail first (!)
Literatura
Poniżej znajduje się lista ‘lektur’ omawianych w poszczególnych tygodniach na zajęciach. Artykuły nie wyczerpują tematyki zajęć, ale będą stanowić punkt wyjścia do omawianych zagadnień – ich przeczytanie przed spotkaniami będzie więc wskazane.
Artykuły z listy będą udostępnione na początku semestru.
1 i 2) 06.03.2025 / 13.03.2025
3 i 4) 27.03.2025 / 03.04.2025
b) Platform Wars (MIT game) (instructions)
10.04.2025 (BRAK ZAJĘĆ)
5 i 6) 24.04.2025 (podwójne zajęcia)
oraz
iia) Bello, P., Garcia, D. (2021). Cultural Divergence in Popular Music: The Increasing Diversity of Music Consumption on Spotify across Countries. Humanities and Social Sciences Communications, 8(1).
lub
iib) Aguiar, L., Waldfogel, J. (2018). Netflix: global hegemon or facilitator of frictionless digital trade? Journal of Cultural Economics, 42, 419-445.
7) 08.05.2025
lub
(Opcjonalna literatura pogłębiająca tematy z zajeć)
Mastroianni, A. (2022). Pop Culture Has Become an Oligopoly. URL: https://www.experimental-history.com/p/pop-culture-has-become-an-oligopoly
Ball, M. (2021). What Is an Entertainment Company in 2021 and Why Does the Answer Matter? URL: https://www.matthewball.co/all/what-is-an-entertainment-company-and-why-does-the-answer-matter